Om föreningen

Brf Brödkaveln invigdes 1987 och har fina gemensamhetslokaler och bra sammanhållning.

I en bostadsrättsförening äger medlemmarna fastigheterna gemensamt. Det innebär ett ansvar för underhållet och möjligheter att påverka.

Brf Brödkaveln har ingen anställd fastighetsskötare utan gör mycket arbete själva. Vår förening bygger i stor utsträckning på frivillighet, vilket bidrar till både trivsel och lägre kostnader!

Föreningen jobbar aktivt med boendemiljön och har en gemensam grillplats, lekplatser och utemöbler. Gemensamma aktiviteter förekommer flera gånger om året, t.ex. vår- och höststädning och efter avslutat arbete bjuder då föreningen på förtäring. Före jul bjuds medlemmarna in till gemensam julgröt med skinkstut, ofta med underhållning.

I föreningen finns:
57 lägenheter
2 tvättstugor
2 cykelrum
möjlighet att hyra plats för egen extra frys
möjlighet att hyra del i förrådsrum

gästlägenhet med 2 bäddar, trinettkök och egen dusch med toalett
kvarterslokal med trinettkök
hobbyrum för den som vill snickra mm
träningslokal

30 garage med motorvärmaruttag, portarna öppnas med fjärrkontroll
30 parkeringsplatser med motorvärmaruttag, ledig platser finns